Life..!!!




its allz ab0ut life..


Life is an opportunity, benefit from it.
Life is beauty, admire it.
Life is a dream, realize it.
Life is a challenge, meet it.
Life is a duty, complete it.
Life is a game, play it.
Life is a promise, fulfill it.
Life is sorrow, overcome it.
Life is a song, sing it.
Life is a struggle, accept it.
Life is a tragedy, confront it.
Life is an adventure, dare it.
Life is luck, make it.
Life is too precious, do not destroy it.
Life is life, fight for it.


“The whole of life is just like watching a film. Only it's as though you always get in ten minutes after the big picture has started, and no-one will tell you the plot, so you have to work it out all yourself from the clues.” 
“Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.”

bile kite syg orang tu..


tuk sume yg ade special..

 
bile kite syg 0rg tue..
kite tnggu lame pun xpe..
tp bile die tnggu kte.??
die mrah2..
hati kte..alaa..adatlah ade yg mnunggu & d'tnggu..
bile kite syg 0rg tue..
kite x tid0 pn xpe lyan die yg nga b0san..
tp..bile kite b0sann..ade die lyan kite.??
hati kate..xpe die bz k0t.!
bile kite syg 0rg tue..
kite gduh ngan die..kte diam je
tp..die heb0h 1 dunia..
hati kte..xpe.die tensi0n tuhh!
bile kite syg 0rg tue..
kite c0l nak ckp ngan die..
tp..die bg hpn kt  0rg laen@matikn trus..
bile jd cmtu.xpe...
hati kte..xpe..lyan je.kwan die..kwan kite jugkk.
bile kite syg 0rg tue..
kite b'cerita dgn die..
cite dgn tunggul lg bguss..
 tp bile die b'cerita ngan kite.??
kite dgar..sptah2 kite kne ingt..
kal0 x ingt kite yg kne mrah..
hati kate xpe..syg katakan..
bile kite syg 0rg tue..
kite & die lpar..
tp kite bg sume r0ti kite kt die..
hati kate..
alaaa..jgelaa aty die.ksiann die..
bile kite syg 0rg tue..
kite snggup bg die rest bile die letih..
bile kite letihh..die sruh jugkk lyan die bile die b0sann..
adil ke.??
hati kte..alaa bukn slalu pun..
bile kite syg 0rg tue..
kite jdi cam 0rg gile dgar die sakit..
tp bile kite sakit..
siap kua ngan mmbe2 die mraikan ary ksakitan kite..
hati kte..
alaa xpe..xkan die nak bkepit 24 jam je ngan kite..
 
bile kite syg  0rg tue..
kite x pnah pentingkn dri sndri..
tp die hip0krit thap gaban!
hati kate..xpe.die memg cantu kena laa trime..

bile kite syg 0rg tue..
kite syg nk tngglkn die slama2nya,
tp. die x tahu kite b’dpn dgn maut,
wl0pun kite skt,die kata kat kite,sakit bese2 je,jgn nk mngraut...
htti kata..cmnelah dia bile kite x de,msti die hepi...

bile kite syg 0rg tue..
kite x snggp tngk dia derita..
Tp..dia x prnh hargai diri kiter..
hati kate..tau x btapa kita syg kan dia???

bile kite syg 0rg tue..
kite snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp..adakah dia tahu png0rbanan kite??
hati kate..x pe.janji die bhagie..
die mntk maaf sbb pnah heb0h 1 dunie slah kite..
die mntk maaf sbb x pnah hiraukn c0l kite..
die mntk maaf sbb pnsh c dgar luahan aty kite..
die mntk maaf sbb pnah wat kite klparan sbb die..
die mntk maaf sbb pnah gngu wktu reht kite..
die mntk maaf sbb xpnah hiraukn sakit kite...
die mntk maaf sbb pnah pentingkn dri sndri..
die mntk maaf sbb x pnah tgk p'deritaan kite..


nmun..smuanyaa dah tlambat..
die tlah pg dlu sblum kite..
    s0..hargai laa 0rg yg syg pd kite...^_^
  
                                                                                 
    

          

Bezanyaa Cinta_Sayang_Suke_Minat..



smuaa org pnah ade ase prasaan nie kan..tp jgn ingt smua nie bwa mksud yg same..smuanyaa ade p'bezaan..

CINTA.. 

cinta merupakn kata pling p0pular d'dunie nie..
kita memg m'harapkan dia mnjdi milik kita..smua yg kita buat..kal0 bleh nak dia tau..
kita sb0leh mgkin x nak sakitkn aty dia.
kita akn sntiasa b'fikir tentg drinya..
dlm erti kata laen..
cinta di tujukan kpda sm0ne yg kita slalu ingat dan mimpi..tanpanya kita akn rse sunyi n kita cintakan spenuh jiwa dgn hati yg ikhlas kpdanya wl0pun dia wat x tau je khadiran kite..

Sayang..


kita m'merlukan dia di saat kita mahukan sm0ne untk b'k0ngsi rahsia n kisah duka kita.
slalunyaa..kita akn sayangkan sm0ne yg mnjadi TELINGA kpda msalah kita.
dlam erti kata laen..
sayang d'tujukn kpda sm0ne yg b0le m'buangkn mse dia untk mndgar n m'meningkn kpalanya dgn mslah kita..
 
Suka..

kita sukakan dia sbb dia kelakar. Dia happy-go-lucky..bile bersama dgn dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. .tp.. kita x lah rindu sangat kat dia bila x berjumpa seminggu…
dalam erti laen.. suka d'tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita..
kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…^_^

Minat..

Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.
dalam erti laen..minat d'tujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… *_*

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…



S0METHING YG SEMUA KENA TAU..^_^

smthing yg korang x perasan or saje wat2  x prasan kan..


>dalam dunia nie ade 5 0rang yg menyayangi diri k0rg n sanggup berk0rban nyawa untuk k0rg..
>then..ade 15 0rg yg sayangkan k0rg dlam mcam2 cara..

>kal0 ade yg k0rg tue sbb die nak jadi mcam k0rg..
>juz dgn senyuman b0leh buatkan sm0ne bahagia wl0pun die x suke k0rg..

>setiap mlam ade sm0ne yg mengingati k0rg sblum td0w..
>ingatlahh yg k0rg sgt bermakna dlam hidup sm0ne..

>kalau bukn sbb k0rg sm0ne tue x kan happy..
>k0rg nie istimewa n unik..

>ade sm0ne yg sayangkan k0rg..tp k0rg x tau..
>bila k0rg buat ksilapan besa msty ade hikmah d'sbaliknyaa..

>bila k0rg rase ade yg pinggirkan k0rg..cbe k0rg ingt msty k0rg ade m'minggirkn sm0ne tuhh..
>kenangilahh smua pujian dri 0rg..lupekan smua cacian dripd 0rg..

>jgn takut untk meluahkan prasaan..k0rg akn seng bile ade sm0ne yg tau..
>amek laa sket masa bgtau die tentg nie..
msty b0leh bg keceriaan bg die..and maybe b0leh mengubah hdup mreka jd lbeh baek..

msty ade dlam diri k0rg nie...:-)

truthly by..

d0a buat kekasih...










Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan,
Dia milikku tercipta buatku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan antara kami,
Agar kemesraan itu abadi …
Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi,
Seiringkanlah kami melayari hidup ini,
Ketepian yang sejahtera dan abadi,
Maka jodohkanlah kami…
Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan,
Dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku,
Luputkanlah dia dari ingatanku,
Dan peliharalah aku dari kekecewaan…
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan,
Menolak bayangannya jauh ke dada langit,
Hilang bersama senja yang merah,
Agar ku sentiasa tenang,
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah…
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu,
Sesungguhnya apa yang telah Engkau Takdirkan,
Adalah yang terbaik untukku,
Sesungguhnya Engaku Maha Mengetahui,
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…
Ya Allah…
Cukupkanlah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku,
Di dunia dan di akhirat,
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini,
Janganlah Engaku biarkan aku bersendirian,
Di dunia ini mahupun di akhirat,
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan
kemungkaran,
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman,
agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup,
Ke jalan yang Engkau redhai,
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah…
Ya Allah…
Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat,
Dan peliharalah kami dari azab api neraka,
AMIN… AMIN… AMIN…
YaRabbal’aalamiin…



Alvin and The Chipmunk..




hal0 sume...k0rg da tgk ke cite Alvin and the chipmunk 3 yg bru2 nie..

bestt laa sape da tgkk.kte x tgk punn ag..da laa ske gile cite tupai cute miut nehh!hehe..
kal0 laa ade jual!nak je beli sek0r yg wane ijau nie thed0re.!haha.c0mel glerrr!eeeii bile laa dpat tgk.erm tnggu laa nty!ak nk tgk puas2!kal0 x tgk memg x sah laa kan..da laa tgk dri 1st..nie xtgk plak.aishh!mne b0le cmtu..cite fav0urite lak tuhh!d'tmbah ag ngan yg ke 3 nie st0ry psal d0wg pg bercuti 6 ek0r then sesat..haha.lg..ak xtau laa.
0ne 0f the scene..^_^
i want this the0d0re.!!!
dpt jdikan pet.alahai!!bestttnyaa..haha  

eeeerrrr.!i was s00oo cute.!!



FRIENDS F0REVER..




sahabat..insan yg penting dlam hdup ka selain 0ur family n bf.haha.!b0sann laa hdup kte kal0 xde kwan kan..slaen fmily sape lg kte nak mgadu kal0 ade pape msalah kal0 x kawan..d0rg yg knal n phm kte mcm mne even pgai kte steruk mne pun d0rg tetap akn always ade.but..cari laa kawan yg sejati.jgn laa cari yg tikam dri blakg..dpn pijk smut pun xmati tp kt blakg kte..Tuhan jela yg tau prgainyaa.wl0pn ade yg bcinta 2 leh share ngan partner msing2 but ingt d0rg phm kte sgt ke.???

asenyaa x k0t kan..tp kawan laen.skali kte da kwan memg sush laa nk lupekan.then..ngan mmbe2 gak laa kte dpt enj0y pun..d0rg je tau pgai bruk kte.hehe..

Kawan.?
Teman.?
Kekasih.?
smuanya b'beza..and ade keistimewaanya sndri.
tapi...
smuanya bermula dri satu ptemuan..wl0pun bjauhan..
sentiasa tetap dlm ingatan kte..

s0..cari laa kwan ug betul2 nk bkwan ngan kte.jgn laa ade udg sblek mee.hehe!

MERINDUI SESE0RANG..





betul ke.??
Awak mengetahui yang awak merindui seseorang apabila jantung awak berdegup pantas ketika teringatkan dia. Walaupun sekadar 'hai? daripada dia pun sudah mencukupi sebagai penenang. Awak mungkin menaruh hati padanya, cuma awak tidak mahu menerimanya sebagai kenyataan. 

Jangan terlalu baik, saya akan merindui awak. Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai awak. Jangan jadi terlalu 'sweet? saya mungkin jatuh hati kepada awak. Seseorang yang membuatkan awak jatuh hati padanya sebenarnya menyayangi awak lebih daripada awak menyayangi dia.

Jika seseorang yang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada hidup kamu, tetapi atas sebab-sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih...terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurannya dia pernah membahagiakan kamu. Masa akan menentukan segala-galanya. Jika dia ditakdirkan bersama kamu, dia akan kembali. Kembali pada kamu.

Penyesalan terbesar dalam hidup ialah apabila risiko yang tidak kita ambil. Jika anda merasakan sesuatu itu tidak akan membuatkan anda bahagia, maka teruskan. Ingatlah bahawa kita akan melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada peluang kedua. Bererti masa tidak menunggu kita.

Jika anda merasakan anda telah bertemu dengan orang yang sesuai, maka hargailah dia, jangan biarkan is berlalu begitu sahaja. Jangan tertangguh kerana takut kelak jika dibiarkan berlalu maka anda akan menyesal sebgitu sahaja.

Tiada sesiapa pun yang simpati kepada orang yang sengaja membiarkan peluang pergi begitu sahaja tanpa berusaha untuk mendapatkannya atau mempertahankan. Kita selalunya tidak menghargai seseorang yang hampir atau menyayangi kita sehingga dia pergi meninggalkan kita.

Terdapat bintang di langit tetapi hanya satu sahaja yang begitu menyerlah sehingga dapat menarik perhatian anda. Dari kalangan yang anda pilih untuk diabaikan ialah sebutir bintang yang sanggup menyinari anda walau di mana anda berada. Ini bermakna orang yang bersama anda ketika ini mungkin bukanlah orang yang benar-benar anda sayangi dan pada masa yang lain ada orang yang tahu dia tidak bersama kamu ketika ini tetapi masih menyayangi kamu sepenuh hatinya.

Adalah lebih baik untuk berani mencintai walaupun akhirnya anda akan kecewa daripada tidak mahu mencintai kerana takut risiko atau cabaran yang bakal mendatang. Jangan putus asa apabila terdapat saingan dalam percintaan. Adalah lebih baik untuk anda mencubanya, anda mungkin akan kehilangan orang yang anda sayangi selamanya.

Jangan takut untuk meluahkan isi hati anda kepda orang yang anda sayangi dan cintai. Beritahu mereka dan biarkan mereka buat keputusan di pihak mereka. Salah satu perkara yang paling indah dalam hidup ialah memberitahu kepada orang yang anda sayangi betapa penting dan istimewanya mereka kepada anda. Anda akan rasa lebih yakin dan puas. Malah, anda juga kan rasa bangga terhadap diri anda kerana telah menunaikan tanggungjawab anda terhadap perasaan dan hati anda.

Jangan sesekali mengkhianati hati anda kerana akibatnya hanya anda yang sengsara, bukan orang lain.
Salah satu cabaran yang paling sukar dalam hidup ialah mencari orang yang tahu segala kelemahan dan kekurangan diri anda, tetapi ia masih sanggup menyayangi anda dengan sepenuh hatinya.Cinta itu adalah berasakan tolak ansur dan pengorbanan. 

Jika dia tahu kelemahan dan kekurangan anda dan masih sanggup bersama anda dan lebih menyayangi anda, maka anda adalah orang yang paling bertuah kerana ada seseorang yang mencintai anda seadanya anda. Mencintai dan dicintai perlukan keberanian. Keberanian untuk terus mengekalkan rasa cintai itu. Seterusnya diikuti dengan perasaan keikhlasan untuk menerima orang yang kita cintai seada mereka walaupun dari hari ke sehari manusia sentiasa berubah.
___________***

ade sape2 nga merindui sape2 x.??

TTT_TTT


juz 4 u..^_^
'i always think 0f u in my sleep..in my dreams.
'i always think 0f u all day..all nite.
h0ping dat u are alright..
'i always thimh 0f u wishing dat u are..
thnking 0f me t0o..
every minutes..
every sec0nd 0f the day..
'i think 0f u in every special way..
'i always think 0f u..
i really d0..all bc0z..
i l0ve u...
its better 2 be al0ne than unhappy with sm0ne..
when pe0ple ask me whats wr0ng..
h0w can i explain this feeling..
its juz that...
my heart hurts..
n0thing hurts m0re than realizing he meants
everything 2 u..
but U meant n0thing 2 him..
d0 u ever thing ab0ut me.???
d0 u ever cry urself b4 sleep.??


K.A.W.A.N >_<..




2 all my frenzz..
kata mak.
KWN tue ibarat lebah..
habis madu sepah d'buang..

kata abah.
KWN tue umpama bunga r0s..
d'pandang cantik..
d'pegang sakit..

kata abg.
KWN tue umpama lembu..
mengikut je apa yg d'suruh..

kata kkak..
KWN tue mcam buah durian.
bau je busuk tp sdap d'makn..

kata adik..
KWN tue mcam chipm0re..
kejap ade..kejp takde.

tp,bg sy...
KAWAN tue x kisah laa cmne..

dia tetap kwn sy..
skali sy kwn dgn dia..
SELAMANYA dia tetap KAWAN sy...

Jika aku jatuh hati....


kal0 anda jatuh hati pd sm0ne bukn laa krna dirinya tetapi krna...:

bismillahhirrahmanirrahim..
Ya Allah..
jika aku jatuh cinta..
cintakan lah aku pda sese0rang yg melabuhkan cintanya padaMu..
agar bertambah kekuatan untukku mencintai diriMu..

Ya Muhaimin..
jika aku jatuh hati..
izinkan lah aku menyentuh hati sese0rg yg hatinya tertaut padaMu..
agar tidak aku terjatuh dalm jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana..
jika aku jatuh hati..
jagalah hatiku padanya..
agar tidak berpaling drpd hatiMu..

tanda2 sm0ne 2 menipu..:



criterianyaa...
Menyentuh hidung
Apabila seseorang itu berbohong, tisu-tisu erektil pada hidungnya akan dipenuhi darah menyebabkan ianya membesar. Fenomena ini juga dikenali sebagai kesan pinocchio. Jadi, apabila si dia bercakap dengan anda dan kerap menyentuh hidung yang tidak gatal, sebenarnya ada sesuatu yang diselindungkannya.

Menutup mulut
Ada sesetengah orang meletakkan tangan di atas mulut mereka apabila berbohong. Ini merupakan satu tindak balas automatik yang lahir dari segi psikologi kerana dari kecil lagi sudah dididik untuk tidak berbohong. Apabila mulut mengeluarkan kata-kata dusta, tangan cuba menghalangnya.

Pergerakan mata
Orang yang berbohong akan cuba meyakinkan pendengarnya dengan memandang tepat pada mata mangsa. Oleh itu,sekiranya kelipan mata berkurangan dari kadar biasa, ini mungkin tanda berbohong. Sebaliknya, ada juga keadaan dimana sekiranya mata seseorang itu tiba-tiba berkedip dengan banyaknya, ini merupakan tanda-tanda tekanan perasaan yang berkemungkinan disebabkan berbohong juga. Kerlipan mata yang normal sahaja menunjukkan dirinya tidak berbohong.

Melengah-lengahkan jawapan
Orang yang berbohong perlu berfikir sebentar untuk mereka cipta pembohongannya. Berfikir terlalu lama, berdehem, batuk dan sebagainya merupakan tanda-tanda bahawa orang tersebut mungkin berdusta.

Resah
Orang yang berdusta kerap gelisah dan mengubah-ubah posturnya. Apabila seseorang yang dalam keadaan tenang tiba-tiba sahaja menjadi resah dan tidak senang duduk apabila berhadapan dengan sesuatu soalan, ini berkemungkinan merupakan bahawa seseorang itu sedang berbohong.

leh laa prhatikan nty..:-)

Perkataan yg slalu perempuan ckap...:




saje nk bgtau tuk sume...hehe
FINE
Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai - hanya akan membawa anda berdua bergaduh.

LIMA MINIT
Ini sebenarnya setengah jam. Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepak akan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang.

TAKDE APA-APA
Ini bermakna "something" dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama 'LIMA MINIT' dan diakhiri dengan 'FINE'.


TOLONGLAH
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat 'OKAY LAH'.

TERIMA KASIH
Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK
Ini banyak berbeza dari 'TERIMA KASIH'. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan 'MENGELUH YANG KUAT'. Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas 'MENGELUH YANG KUAT' kerana ini hanya akan membuat dia berkata 'TAKDE APA-APA'. 

s0...msty ade jugk dlam dri k0rg kan2.hehe..^_^



kenapa Lelaki menangis Dalam Percintaan.????

lelaki mngis bukn bererti lelaki itu lemah atau lembut..tp ats sbb2 t'tentu.
antaranya..:
>si lelaki di anggap tidak wujud 0leh wanita kesayangannya...
>si lelaki melihat wanita ksayangannya b'mesraan ngan lelaki laen..
>si lelaki tidak dpat membahagiakn perempuan yg di sayanginyaa..
>si lelaki mndpat tahu bhwa perempuan kesayangannya b'pura2 mencintainyaa..
>si lelaki merasa d'pergunakan 0leh wanita ksayangannya...
>si lelaki merasa dia tidak layak untk perempuan itu..
>si lelaki di tinggalkan wanita kesayangannya...